Thursday 30 June 2011

27 Juni - Thema: “Hoofd schouders knie en teen”

Een rustige Obo deze keer, met 7 kindjes in totaal. Voor de afwisseling ook wel eens lekker! Het thema is een herhaling geweest van vorig jaar met liedjes over het lichaam en lichaams-delen. En het creatieve gedeelte was puzzeltjes inkleuren en de eigen handjes tekenen en kleuren.

Draai het wieletje nog eens om
Li La Luik

Mijn handjes zijn verloren

Dit zijn mijn wangetjes

De krokodil

Ze kunnen zeggen wat ze willen

Hoofd schouders knie en teen

Naar bed naar bed

Deze vuist op deze vuist

Wie in januari geboren is, sta op

Draai het wieletje nog eens om, klap eens in je handjes.
Zet je handjes in je zij, op je bolletje allebei.
Zo varen de scheepjes voorbij, zo varen de scheepjes voorbij.

Li la luik, ik tik nu op je buik
ik tik nu op je mooie buik, li la luik.

Li la leus, ik tik nu op je neus
Ik tik nu op je mooie neus, li la leus.

Li la li, ik tik nu op je knie
ik tik nu op je mooie knie, li la li.

En mijn handjes zijn verloren,
en ik heb geen handjes meer
PIEP! Daar zijn mijn handjes weer
PIEP! Daar zijn mijn handjes weer

2e couplet: mijn buikje is verloren
3e couplet: mijn oortjes zijn verloren
4e couplet: mijn mondje is verloren

Dit zijn mijn wangetjes
en dit is mijn kin.
Dit is mijn mondje met tandjes erin.
Dit zijn mijn oren, mijn ogen, mijn haar.
Dit is mijn neusje en dan ben ik klaar!

De krokodil ligt in het water de krokodil ligt helemaal stil de krokodil komt steeds een beetje nader en HAP AU! Bijt hij in je bil (stoute krokodil!)

Ze kunnen zeggen wat ze willen maar de olifant heeft de allerdikste billen van het hele land En de giraffe heeft de allerlangste nek en het nijlpaard heeft de allergrootste bek bek bek.

Hoofd, schouders, knie en teen, knie en teen. Hoofd, schouders, knie en teen, knie en teen. Oren, ogen, puntje van je neus! Hoofd, schouders, knie en teen, knie en teen.

Naar bed naar bed zei Duimelot Eerst nog wat eten zei Likkepot Waar ga ik het halen vroeg Lange Jan Uit grootmoeders kastje zei Ringeling Dat ga ik verklappen zei het kleine ding




No comments:

Post a Comment